Aktuálně

Lidský kapitál 2017: Jsme sociálními architekty, kteří pomáhají lidem budovat vazby

Jak rozvíjet lidi ve firmách a firmy prostřednictvím lidí bylo ústředním tématem prvního ročníku konference Lidský kapitál 2017, která se konala 22. listopadu ve Slovanském domě v Praze za účasti na 170 lidí zodpovědných za péči o lidské zdroje, a to jak na úrovni HR týmů, tak i ve vyšších patrech managementu. Organizátory potěšilo, že účastníci s vizitkou jednatel, CEO, CFO či obchodní nebo výrobní ředitel reprezentovali 40 % auditoria. Byl tak naplněn cíl konference – diskutovat rozvoj lidského kapitálu jako skutečně strategický problém, který si zaslouží pozornost top managementu. Řečníci se ve svých příspěvcích dívali do budoucnosti, nejen z pohledu náboru, výrobních procesů, ale zejména potřeb lidí. Kladli důraz na propojování lidí a týmů a vytváření vazeb založených na přátelství a důvěře. Prostřednictvím jejich autentických výroků přibližujeme nejvýraznější témata konference.


Bohatství firmy je ukryté především v lidském kapitálu

V tomto tisíciletí se bude méně lidí věnovat fyzické práci a čím dál více lidí bude pracovat mozkem. To je v našich očích intelektuální kapitál. Z rozvahy firem se to nezdá, ale pro firmy má obvykle větší hodnotu než fyzická aktiva. Ekonomické bohatství je v současnosti mnohem více poháněno znalostmi a informacemi, než výrobním procesem a finančním kapitálem. Během minulé ekonomiky tvorbu hodnoty závisela na využití půdy, přírodních zdrojů, zařízení a kapitálu. Naše informační ekonomika je závislá na správné aplikaci poznatků a znalostí.


Nejsou lidi?

Taky to slyšíte každý den? Nejsou lidi… Navzdory tomu, že mzdové náklady rostou a firmy věnují značnou pozornost shánění zaměstnanců, dlouhodobé problémy přetrvávají. Je tedy nepochybně správný moment na chvíli se zastavit a přemýšlet o tom, kde je chyba, a hledat řešení. Navrhujeme začít tím, že přestaneme spolupracovníky brát jako „zdroj“, který je potřeba získat a maximálně vytěžit. Pojďme se na lidi dívat jako na jednu z forem kapitálu, která je pro většinu firem ještě vzácnějším statkem než kapitál hmotný či finanční.


Nákup je interním zákazníkem interního zákazníka

Pátý jubilejní ročník Procurement Fora se uskutečnil 24. května v Praze na Pankráci. Jak na nákup nově diskutovalo na 140 účastníků. Konferenci dominovala panelová diskuse, ve které se experti nákupu z různých oborů nebáli otevřeně glosovat nejen aktuální témata vztahující se k proměně externího prostředí, ve kterém nákup operuje (ať už z pohledu nových technologií nebo práce s integrací nových členů v týmu), ale také stereotypy s nákupem spojené.


CFO Congress 2017: Je důležité pochopit potřeby firmy a přispět k naplnění její vize

Šestý ročník odborného setkání CFO Congress se uskutečnil 17. května v prostorách České národní banky za rekordní účasti více než 150 finančních ředitelů a ředitelek. Největší pozornost byla věnována proměnám role finančních ředitelů ve firmách v době nejistoty a velkých změn, digitální transformaci, volatilitě koruny i řešením v oblasti úspor a investic. Skvělou atmosféru celého dne podpořila moderace Daniela Stacha z České televize.


Blbý šéf je horší než blbý prezident

Rozhovor naší šéfky Anety Zímové pro Index Lidových novin


Nákup nově: Jak na úspěšný nákup v proměnlivém prostředí

Jubilejní pátý ročník největšího odborného setkání v České republice pro nákupčí proběhne 24. května v KC City na Pankráci v Praze. Odborný program se zaměří na aktuální výzvy a proměny nákupu.


CFO Congress 2017: To podstatné z finančního řízení pro dobu rychlých změn

Šestý ročník konference pro finanční ředitele - CFO Congress, který se tradičně těší účasti finančních ředitelů i vrcholového managementu velkých firem, se uskuteční 17. května v České národní bance v Praze. Pozornost bude věnovaná především měnící se roli CFOs a strategiím pro dobu nejistoty a rychlých změn.


Digitální transformace – 3 rozhovory, které by vám neměly ujít

Druhý ročník CIO Agendy lákal na synergii IT a byznysu, čerstvou inspiraci z mladých dynamických firem a důraz na budování týmu. Které výstupy by Vám neměly uniknout? Podívejte se na video-rozhovory s vybranými řečníky.


Digitální transformace je výzva, která mění naše předsudky

Po loňském úspěšném pilotním ročníku oborové konference CIO Agenda se letos v Park Inn Hotelu Prague konal druhý ročník. Setkání bezmála stovky odborníků, převážně CIO, CTO a CEO, se zaměřilo na nové výzvy a fenomény digitalizace, tvorbu efektivního a různorodého IT týmu, vyhledávání talentů a jejich motivaci. Závěrečná panelová diskuse přinesla nové pohledy na digitální transformaci perspektivou stratups a grownups (již zaběhlých tradičních společností) a byla zároveň příležitostí k inspiraci a networkingu.


Nakupování v čase konjunktury: nákup jako tahoun inovací

4. ročník Procurement Fora s tématem Nakupování v čase konjunktury se konal 25. května 2016 v pražském hotelu Pyramida za účasti více než 160 odborníků. Setkání se soustředilo na aktuální proměny nákupu v době současné ekonomické prosperity. Dále se mluvilo také o možnosti strategických partnerství, o možnosti spolupráce s externími partnery, o kvalifikaci dodavatelů a o podílu nákupu na úspěších firem. Na tvorbě programu spolupracovala pořádající společnost Blue Events s odborným garantem Markem Rokoským.


CFO Congress 2016: finanční ředitelé se připravují na budoucnost

5. ročník odborného setkání finančních ředitelů CFO Congress 2016, konaný dne 18. 5. 2016 pod hlavním tématem (CFO)3 = Fit For Future v prostorách České národní banky, potvrdil, že finanční ředitelé se aktivně připravují na budoucnost. Kongres nabídl kromě prognózy makro i mikroekonomické kondice ČR především praktické návody, jak s pomocí moderních technologií a robotizace ulehčit byznysu, jak lépe porozumět datům a co očekávat od digitalizace. Program se také zaměřil na neopominutelnou výzvu pro CFO: získávání a udržení kvalitních, technologicky zdatných a angažovaných spolupracovníků. Setkání poskytlo 150 účastníkům i rozsáhlý prostor pro panelovou diskusi mapující názory CFO na současné a zejména budoucí výzvy.


HR 2.0 Čas na změnu

Jubilejní desátý ročník oborové konference HR Management o změnách, současných trendech a nové fázi vývoje HR se odehrál v pražském Slovanském domě a zaujal více než 180 účastníků. Mezi hlavní témata setkání patřily spolupráce HR se členy TOP managementu, HR marketing na sociálních sítích nebo nové směry v náboru. Hlavním řečníkem byl vizionář Bruce Morton se svým náhledem na „nový svět práce“. Součástí konference bylo i finále ocenění Osobnost HR 2015 a soutěžní představení nejlepších českých HR projektů soutěže Cena personalistů 2015. Konferenci organizovaly Blue Events ve spolupráci s časopisem Moderní řízení.


CIO Agenda očima účastníků: „Konečně akce pro CIO s byznysovým myšlením!“

Pilotní ročník oborové konference CIO Agenda, která se konala 7. října v Praze, se povedl. O tom, že se program přesně trefil do potřeb CIO a CTO manažerů, svědčí nejen jejich velmi pozitivní ohlas na akci vyplývající z průzkumu spokojenosti účastníků, ale především fakt, že anketu zjišťující míru spokojenosti vyplnilo plných 50 % z nich. To je rekordní podíl návratnosti dotazníků v historii konferencí Blue Events, který jednak svědčí o velké angažovanosti a zaujetí účastníků, jednak je do jisté míry potvrzením, že akce tohoto typu v České republice IT manažerům zjevně dosud chyběla.


Dobrý CIO by měl spojovat business a IT

Společnost Blue Events se rozhodla rozšířit své portfolio eventů a realizovat první oborovou konferenci o roli CIO a spolupráci IT s ostatními odděleními ve firmách. Setkání stovky odborníků proběhlo v pražském Park Inn Hotelu. Východiskem programu CIO Agenda 2015 se staly závěry průzkumu Accenture, který dokládá rapidně se měnící úlohu CIO a CTO. Konference se dotkla vzájemných očekávání CEO a CIO, respektu k IT při podpoře a komunikaci s klienty nebo zavádění velkých IT projektů. Program uzavírala panelová diskuze o IT/CIO jako zdroji nových inovací. Konferenci oživil humorný přístup hlavních řečníků a mnoho inspirativních a zasvěcených dotazů z publika.


Změna role CIO ve firmách v realitě České republiky

Společnost Accenture se jako hlavní partner rozhodla podpořit první konferenci o roli CIO a jejich spolupráci s ostatními odděleními ve firmách.


Organizační připravenost v oblasti pracovních sil se stává stimulem či brzdou rozvoje firem!

Dobrá práce HR oddělení a efektivní strategické plánování pracovních sil se s nástupem konjunktury stává mnohem více než dříve zásadní pro úspěch firem.


CFO by měl být čestný, chápající a natolik odvážný, aby mohl říkat ne

Nově koncipovaný 4. ročník CFO kongresu „Efektivně prožitý den s dalšími CFO“ poskytl letošním účastníkům velkorysý prostor pro paralelně probíhající odborné diskuse.


Světové HR trendy v Praze! Zahraniční key note v otevřené diskuzi s předními českými manažery.

Jubilejní desátý ročník odborné konference HR Management se uskuteční 14. 10. 2015 ve Slovanském domě v Praze.


Hlavním řečníkem HR Management se stane Bruce Morton

Bruce Morton vede tým pro inovace ve společnosti Allegis Global Solutions, která hledá firmám talenty z celého světa.


CFO Congress otevírá prostor pro aktuální témata, která hýbou finančním světem

Čtvrtý ročník CFO Congress se uskuteční 10. září 2015 v Clarion Congress Hotel Prague.


Leadership for Life: nadšení, strach a výkonnost firem

V úspěšné tradici konference – koncertu pokračoval již pátý ročník setkávání stovky inspirovaných manažerů, ředitelů a majitelů firem.


Co nesmí chybět v nákupu? Zvědavost, proaktivita a strategické myšlení

Třetí ročník Procurement fóra s tématem Nákup v časech rychlých změn se uskutečnil 20. 5. 2015 v pražské Národní technické knihovně a přilákal více než 200 účastníků.


Procurement Forum hledá recept, jak na nákup v čase rychlých změn

Třetí ročník výročního setkání Procurement Forum přinese tři aktuální témata, zahraničního key note speakera a mnoho dalších odborníků z oblasti nákupu.


Program konference Leadership for Life 2015 se právě dokončuje

Emoce ve firmách jsou všudypřítomné, doprovázejí jedince i týmy ve všem, co dělají.