Aktuálně

Co udělat proto, aby se zaměstnanci cítili jako lidé a odváděli skvělou práci?

Již tento pátek uzavíráme registraci na konferenci Lidský kapitál 2018, která se koná příští středu 21. listopadu ve Slovanském domě v Praze 1.


CIO Agenda 2018: Nezavírejte své ajťáky do sklepa!

Vztah managementu k IT by měl být nastavený tak, aby se firma nedělila na „my“ a „oni“. Za případná selhání systému nenesou odpovědnost jen IT manažeři. Je na top managementu a následně celé firmě, aby se zapojili do prevence bezpečnostních rizik. Takové je poselství konference CIO Agenda 2018 zaměřené na business continuity v digitální době, na níž se 10. října sešlo v KC City v Praze 150 účastníků. Přinesla řadu praktických příkladů a zkušeností efektivní spolupráce IT a dalších týmů při podpoře úspěšného chodu společnosti.


Lidský kapitál 2018: chovejme se k zaměstnancům jako k zákazníkům

Lidský kapitál 2018 je konference určená majitelům, ředitelům, HR manažerům a všem, kteří si uvědomují, že k lidem je třeba přistupovat jako k cennému aktivu firmu, a ne jen jako ke zdrojům, které se těží a po čase vyčerpají. Po loňském úspěšném prvním setkání na toto téma se nyní 21. 11. 2018 v pražském Slovanském domě zaměříme na to, že zaměstnanci jsou (minimálně) stejně důležití jako zákazníci a tak je třeba s nimi i pracovat.


CIO Agenda 2018: Setkání všech, kteří nesou zodpovědnost za řízení rizik

10. října 2018 se v konferenčním centru KC City v Praze 4 sejdou nejen šéfové IT, ale i top manažeři, kteří si uvědomují, že digitální doba přináší nejen nové příležitosti, ale bohužel i rizika. Jak se jim bránit a jak zabezpečit hladký chod organizace poradí dvacítka špičkových řečníků a panelistů – zástupců úspěšných firem i dodavatelů inovativních řešení. Stane se tak na konferenci CIO Agenda 2018, kterou pořádá společnost Blue Events.


CFO Congress 2018: Finanční ředitelé musejí hledat nové lidi a rozvíjet talenty

Dobře namíchané menu složené z diskuze, sdílení praktických zkušeností a informací o ekonomických, právních a technologických trendech si vychutnali účastníci konference CFO Congress 2018. Tradiční celodenní setkání se konalo již posedmé, opět v prostorách Národní banky, připravila jej společnost Blue Events za podpory řady partnerů v čele s odborným garantem Deloitte.


Dobře vyladěné CFO Menu: Určeno ke konzumaci dne 16. 5. 2018

Sedmý ročník výročního setkání finančních ředitelů - CFO Congress se uskuteční 16. května v České národní bance v Praze. Akce, které se pravidelně účastní na dvě stovky finančních ředitelů a vrcholového managementu velkých i středních firem, přináší nejen novinky v klíčových oblastech finančního řízení, ale především možnost otevřené diskuse a vzájemného sdílení praktických poznatků.


Videoreportáž z konference Procurement Forum 2018

Vrcholové setkání šéfů nákupu očima kamer BraveShow TV


Nákupčí jako ohrožený druh?

Šestý ročník odborné konference Procurement Forum se opět věnoval aktuálním problémům, které trápí nákupčí napříč nejrůznějšími obory. Nejvýznamnějšími tématy tak byly digitální transformace, nedostatek lidí a především obecná definice současné role nákupního oddělení ve společnostech.


Jaká je budoucnost procurementu v kontextu Společnosti 4.0?

Doléhají k vám apokalyptické scénáře o ztrátě uplatnění kvůli robotizaci? Změna v náplni práce nastane zcela jistě i pro manažery nákupu, a přichází rychlým tempem. Ústředním tématem programu 6. ročníku konference Procurement Forum 2018, která se koná 28. února 2018 v KC City na Pankráci v Praze, proto je Role procurement managera ve Společnosti 4.0. Řeč ale nebude zdaleka jen o technologiích.


Lidský kapitál 2017: Jsme sociálními architekty, kteří pomáhají lidem budovat vazby

Jak rozvíjet lidi ve firmách a firmy prostřednictvím lidí bylo ústředním tématem prvního ročníku konference Lidský kapitál 2017, která se konala 22. listopadu ve Slovanském domě v Praze za účasti na 170 lidí zodpovědných za péči o lidské zdroje, a to jak na úrovni HR týmů, tak i ve vyšších patrech managementu. Organizátory potěšilo, že účastníci s vizitkou jednatel, CEO, CFO či obchodní nebo výrobní ředitel reprezentovali 40 % auditoria. Byl tak naplněn cíl konference – diskutovat rozvoj lidského kapitálu jako skutečně strategický problém, který si zaslouží pozornost top managementu. Řečníci se ve svých příspěvcích dívali do budoucnosti, nejen z pohledu náboru, výrobních procesů, ale zejména potřeb lidí. Kladli důraz na propojování lidí a týmů a vytváření vazeb založených na přátelství a důvěře. Prostřednictvím jejich autentických výroků přibližujeme nejvýraznější témata konference.


Bohatství firmy je ukryté především v lidském kapitálu

V tomto tisíciletí se bude méně lidí věnovat fyzické práci a čím dál více lidí bude pracovat mozkem. To je v našich očích intelektuální kapitál. Z rozvahy firem se to nezdá, ale pro firmy má obvykle větší hodnotu než fyzická aktiva. Ekonomické bohatství je v současnosti mnohem více poháněno znalostmi a informacemi, než výrobním procesem a finančním kapitálem. Během minulé ekonomiky tvorbu hodnoty závisela na využití půdy, přírodních zdrojů, zařízení a kapitálu. Naše informační ekonomika je závislá na správné aplikaci poznatků a znalostí.


Nejsou lidi?

Taky to slyšíte každý den? Nejsou lidi… Navzdory tomu, že mzdové náklady rostou a firmy věnují značnou pozornost shánění zaměstnanců, dlouhodobé problémy přetrvávají. Je tedy nepochybně správný moment na chvíli se zastavit a přemýšlet o tom, kde je chyba, a hledat řešení. Navrhujeme začít tím, že přestaneme spolupracovníky brát jako „zdroj“, který je potřeba získat a maximálně vytěžit. Pojďme se na lidi dívat jako na jednu z forem kapitálu, která je pro většinu firem ještě vzácnějším statkem než kapitál hmotný či finanční.


Nákup je interním zákazníkem interního zákazníka

Pátý jubilejní ročník Procurement Fora se uskutečnil 24. května v Praze na Pankráci. Jak na nákup nově diskutovalo na 140 účastníků. Konferenci dominovala panelová diskuse, ve které se experti nákupu z různých oborů nebáli otevřeně glosovat nejen aktuální témata vztahující se k proměně externího prostředí, ve kterém nákup operuje (ať už z pohledu nových technologií nebo práce s integrací nových členů v týmu), ale také stereotypy s nákupem spojené.


CFO Congress 2017: Je důležité pochopit potřeby firmy a přispět k naplnění její vize

Šestý ročník odborného setkání CFO Congress se uskutečnil 17. května v prostorách České národní banky za rekordní účasti více než 150 finančních ředitelů a ředitelek. Největší pozornost byla věnována proměnám role finančních ředitelů ve firmách v době nejistoty a velkých změn, digitální transformaci, volatilitě koruny i řešením v oblasti úspor a investic. Skvělou atmosféru celého dne podpořila moderace Daniela Stacha z České televize.


Blbý šéf je horší než blbý prezident

Rozhovor naší šéfky Anety Zímové pro Index Lidových novin


Nákup nově: Jak na úspěšný nákup v proměnlivém prostředí

Jubilejní pátý ročník největšího odborného setkání v České republice pro nákupčí proběhne 24. května v KC City na Pankráci v Praze. Odborný program se zaměří na aktuální výzvy a proměny nákupu.


CFO Congress 2017: To podstatné z finančního řízení pro dobu rychlých změn

Šestý ročník konference pro finanční ředitele - CFO Congress, který se tradičně těší účasti finančních ředitelů i vrcholového managementu velkých firem, se uskuteční 17. května v České národní bance v Praze. Pozornost bude věnovaná především měnící se roli CFOs a strategiím pro dobu nejistoty a rychlých změn.


Digitální transformace – 3 rozhovory, které by vám neměly ujít

Druhý ročník CIO Agendy lákal na synergii IT a byznysu, čerstvou inspiraci z mladých dynamických firem a důraz na budování týmu. Které výstupy by Vám neměly uniknout? Podívejte se na video-rozhovory s vybranými řečníky.


Digitální transformace je výzva, která mění naše předsudky

Po loňském úspěšném pilotním ročníku oborové konference CIO Agenda se letos v Park Inn Hotelu Prague konal druhý ročník. Setkání bezmála stovky odborníků, převážně CIO, CTO a CEO, se zaměřilo na nové výzvy a fenomény digitalizace, tvorbu efektivního a různorodého IT týmu, vyhledávání talentů a jejich motivaci. Závěrečná panelová diskuse přinesla nové pohledy na digitální transformaci perspektivou stratups a grownups (již zaběhlých tradičních společností) a byla zároveň příležitostí k inspiraci a networkingu.


Nakupování v čase konjunktury: nákup jako tahoun inovací

4. ročník Procurement Fora s tématem Nakupování v čase konjunktury se konal 25. května 2016 v pražském hotelu Pyramida za účasti více než 160 odborníků. Setkání se soustředilo na aktuální proměny nákupu v době současné ekonomické prosperity. Dále se mluvilo také o možnosti strategických partnerství, o možnosti spolupráce s externími partnery, o kvalifikaci dodavatelů a o podílu nákupu na úspěších firem. Na tvorbě programu spolupracovala pořádající společnost Blue Events s odborným garantem Markem Rokoským.


CFO Congress 2016: finanční ředitelé se připravují na budoucnost

5. ročník odborného setkání finančních ředitelů CFO Congress 2016, konaný dne 18. 5. 2016 pod hlavním tématem (CFO)3 = Fit For Future v prostorách České národní banky, potvrdil, že finanční ředitelé se aktivně připravují na budoucnost. Kongres nabídl kromě prognózy makro i mikroekonomické kondice ČR především praktické návody, jak s pomocí moderních technologií a robotizace ulehčit byznysu, jak lépe porozumět datům a co očekávat od digitalizace. Program se také zaměřil na neopominutelnou výzvu pro CFO: získávání a udržení kvalitních, technologicky zdatných a angažovaných spolupracovníků. Setkání poskytlo 150 účastníkům i rozsáhlý prostor pro panelovou diskusi mapující názory CFO na současné a zejména budoucí výzvy.


HR 2.0 Čas na změnu

Jubilejní desátý ročník oborové konference HR Management o změnách, současných trendech a nové fázi vývoje HR se odehrál v pražském Slovanském domě a zaujal více než 180 účastníků. Mezi hlavní témata setkání patřily spolupráce HR se členy TOP managementu, HR marketing na sociálních sítích nebo nové směry v náboru. Hlavním řečníkem byl vizionář Bruce Morton se svým náhledem na „nový svět práce“. Součástí konference bylo i finále ocenění Osobnost HR 2015 a soutěžní představení nejlepších českých HR projektů soutěže Cena personalistů 2015. Konferenci organizovaly Blue Events ve spolupráci s časopisem Moderní řízení.


CIO Agenda očima účastníků: „Konečně akce pro CIO s byznysovým myšlením!“

Pilotní ročník oborové konference CIO Agenda, která se konala 7. října v Praze, se povedl. O tom, že se program přesně trefil do potřeb CIO a CTO manažerů, svědčí nejen jejich velmi pozitivní ohlas na akci vyplývající z průzkumu spokojenosti účastníků, ale především fakt, že anketu zjišťující míru spokojenosti vyplnilo plných 50 % z nich. To je rekordní podíl návratnosti dotazníků v historii konferencí Blue Events, který jednak svědčí o velké angažovanosti a zaujetí účastníků, jednak je do jisté míry potvrzením, že akce tohoto typu v České republice IT manažerům zjevně dosud chyběla.


Dobrý CIO by měl spojovat business a IT

Společnost Blue Events se rozhodla rozšířit své portfolio eventů a realizovat první oborovou konferenci o roli CIO a spolupráci IT s ostatními odděleními ve firmách. Setkání stovky odborníků proběhlo v pražském Park Inn Hotelu. Východiskem programu CIO Agenda 2015 se staly závěry průzkumu Accenture, který dokládá rapidně se měnící úlohu CIO a CTO. Konference se dotkla vzájemných očekávání CEO a CIO, respektu k IT při podpoře a komunikaci s klienty nebo zavádění velkých IT projektů. Program uzavírala panelová diskuze o IT/CIO jako zdroji nových inovací. Konferenci oživil humorný přístup hlavních řečníků a mnoho inspirativních a zasvěcených dotazů z publika.


Změna role CIO ve firmách v realitě České republiky

Společnost Accenture se jako hlavní partner rozhodla podpořit první konferenci o roli CIO a jejich spolupráci s ostatními odděleními ve firmách.